راس آلووی، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «اگر ما کفش‌هایمان را درآورده و با پای بدویم، در پایان دویدن باهوش‌تر از زمان شروع دو خواهیم بود».

در این مطالعه، محققان از ۷۲ شرکت کننده خواستند در یک فاصله معین، به مدت حدود ۱۶ دقیقه با پای و سپس با کفش بدوند. رده سنی افراد داوطلب ۱۸ تا ۴۴ سال بود.

محققان در این تست متوجه شدند در حین دویدن با پای ، افراد توجه بیشتری به گام‌های خود دارند تا از برخورد با اشیایی که ممکن است به پاهایشان اسیب برساند خودداری کنند.

قبل و بعد از دویدن، محققان حافظه کاری شرکت کنندگان را آزمایش کردند.

آنها دریافتند بعد از دویدن با پای ، در حدود ۱۶ درصد افزایش در عملکرد حافظه کاری افراد حاصل شد. این تاثیر بعد از دویدن با کفش مشاهده نشد.

محققان در این مطالعه سرعت و ضربان قلب دونده‌ها را اندازه گیری کردند و متوجه شدند که این دو عامل تاثیری در عملکرد حافظه ندارند


مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین ارسال ها

خرید سکه ساکر استارز محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین جستجو ها


Austin James David DARK~Family دلنوشته های دو نفره اطلاعات و مقالات دریایی سلامتی اخبار تعطیلی مدرسه ای شاد و با نشاط داشته باشیم:)) پایگاه خبری